2011/9/4

Vidoes of Pindo and his children 公羊貓熊錄影

My Chickens 雞兒錄影
Bio-Charcoal 自製木炭
My Goats 山羊

Third generation baby goats 第三代羊寶
Fourth generation baby goats 第四代羊寶
Home made food recipes 中西食譜











Videos 錄影:
Pindo's daughters are playing
貓熊的女兒們練習打架

There are 5 baby girls and 5 baby boys from Pindo
in 2009.


Pindo loves me to scratch him 撒嬌的貓熊
貓熊最愛跟我撒嬌提醒我幫他抓癢

Pindo loves poison oak 貓熊愛吃毒葛藤

Girls are chewing cuds and scratching 小羊反芻和抓癢
羊兒抓癢的方法有好幾種: 用蹄子或頭角去角的過程殘忍且痛苦這也是為什麼我們不像別的養羊人家為了人類的方便從小去掉羊的頭角頭角除了調節體溫 (夏天散熱)抓癢之外還可以禦敵防身

Pindo is walking towards me
回應呼喚
貓熊一聽到我叫它,無論身在何處,一定飛奔前來。

Nap on the sand pile 沙堆午睡
乾燥溫暖的沙堆,是所有羊兒和雞兒的最愛,只是貓熊體積大,有他在,別羊是睡不到的。

Girls follow me to the woods 跟我到樹林
羊兒每天清晨喜歡跟我到樹林深處吃草, 我稱這段時間為 "親子時間"

Girls go hiking with me
母羊跟我進森林和吃 Lichen, 貓熊也吵著要跟隨


以下錄影是貓熊與不同母羊求愛實況

Pindo chases Marta and she says NO

蜜兒不答應
貓熊
的追求
注意看公羊的鼻子和舌頭 當然還有他發出的怪聲

Pindo tries to chase Cerah and she says NO
莎莎不答應貓熊的求愛


Cerah tries to flirt with Pindo 6 minutes long)
莎莎挑逗貓熊 (六分鐘錄影)

Pindo is smelling girls 貓熊聞到女孩子了

Pindo is in rut
貓熊發情追求飛飛

Pindo is climbing the fence 貓熊爬柵欄

The distinct voices of individual goats 羊兒的叫聲
多數人以為羊兒都是咩咩叫,其實它們和人類一樣,每頭羊不旦平時叫聲不同,甚至可以從它們的叫聲裡,區分出了什麼情況,例如找媽媽,跟我道早安,脖子卡到柵欄裡求救,撒嬌,等等。

Pindo and 3 girls calling me 貓熊莎莎蜜兒和露比的叫聲

Buffy calls (white Kiko doe) 飛飛的叫聲

To woods (Autumn) 秋晨跟我進森林吃早餐
Goats are following me 羊兒排排走
Go home from the woods (part 1) 回家囉 (part 1)
Go home from the woods (part 2) 跟我回家 (part 2)
Chickens are enjoying the sunny day 雞兒們享受暖暖秋陽

Goats follow to have afternoon tea 羊兒跟我回家喝下午茶

張貼留言